Virtueel windowshoppen met de Iphone

Dit jaar berichte ik er al verschillende keren over  ‘gamefication’ in retail. Zo belichtte ik kort het fenomeen Shopkick en Ibutterfly uit Japan, waar je met je Iphone virtuele vlinders kon vangen voor kortingen in de winkel. En nu heeft kledingketen H&M dan ook zijn eerste spel op de Iphone.

De app heet GoldRun en is een AR platform die de gebruiker laat kijken naar, spelen met en foto’s maken van H&M kleding en accessoires. Het spelen met de app levert niet alleen plezier op maar net als het Japanse voorbeeld ook een korting op. Toch gaat deze app toch iets verder door het spel slim te koppelen social netwerk en zijn producten.

Tags: , , , , , , , , , ,

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s


%d bloggers like this: