It’s all in the game retailers!

Geef het volk brood en spelen zeiden de Romeinen ooit. De kracht van een spel is groot. Spelen creëren een band tussen deelnemers, organisatie en toeschouwers. Dat wisten de Romeinen en dat weten ook alsmaar meer marketeers, die het spelcomponent steeds vaker inzetten om bij de klanten loyaliteit te kweken en gedrag te veranderen.

Want gameing is hot en lijkt het nieuwe love te worden. Spellen zijn volgens vele namelijk het vehikel tot de hoogste trap van de menselijke behoefte ladder. Was love nog ‘Loyalty beyond reason’ gaming is dat en een beetje meer. Het verbind mensen, wat niet onbelangrijk is in een wereld waar het om connectivity en social networks draait. Ook geven spelletjes zin en een betekenis aan iets. Gaming is dus een ware uiting aan de experience economie waar we meer dan ooit in lijken te zijn beland.

Hier wat voorbeelden waar retail en spel elkaar vinden.

Shopkick de mobile applicatie die van winkels bezoeken een spel maakt.

Het spel Retail Therapy wat wel eens het nieuwe farmville van de meiden kan worden.

Brits modemerk Chateau Roux opende een real-life shop gemodeleerd naar de virtual clothing outlet uit het spel No More Heroes 2 .

En bekijk ook eens de nu al op het web legendarische presentatie van Jesse Schell over gamefication of life.

Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s


%d bloggers like this: