Food for thought.

Enkele zinnen/ citaten die mij de laatste week opvielen en de moeite zijn over na te denken. Klik op het citaat voor het betreffende artikel.

‘Nobody wants to be sold to. What people do want are solutions.’

Spreekt voor zich zelf. Maar het zal voor vele nog een hele kluif zijn om niet te denken in sales maar solutions (die uiteindelijk zorgen voor verkoop)

He has dozens of different Superdry logos, instead of a single logo as most brands do — “having a single logo can f*** you up, as FCUK found out”

Merken profileren zich naar mijn inziens vaak veel te statisch en de opkomst van bewegende en dynamische logo’s zijn dan ook een verademing.

“Urban is just the next frontier”

De grote jongens gaan in de VS weer naar de binnenstad. Maar ook in Nederland zullen we gaan zien dat ketens uit de periferie stadsconcepten gaan ontwikkelen.

“Designing these new shopping experiences is not just about immediate sales but about creating opportunities to facilitate impulse purchases, up-sell, and cross-sell. The challenge is in constructing a seamless shopping experience that integrates the in-store, transactional, and post-sale goals.”

Al eerder berichte ik over het verschoven beslismoment en de gewijzigde  customer journey door het web. Hier een aardig artikel daarover.

Tags: , , , , , , , , , , , , ,

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s


%d bloggers like this: