In de toekomstige winkel spelen we spelletjes en kopen we minder

De laatste weken heb ik weer veel interessants gezien en gelezen.  Hieronder een kleine lijst van opvallende dingen die veel invloed zullen hebben op de (nabije) toekomst van retail.

‘Visual search’ wordt groot en zal in de toekomst onze manier van winkelen zeker veranderen. Google weet dat en koopt Like.com.

http://tech.fortune.cnn.com/2010/08/20/google-buys-like-com/

Een supermarkt, waar spraakmakende toekomstideeën voor nano-technologie worden getoond. Binnenkort is deze expositie te bezoeken.

http://www.nextnature.net/events/nano-supermarket/

Gameification lijkt  een hot issue aan het worden en ook retail ontdekt de kracht van een spelletje. Lees meer over G-commerce in dit artikel.

http://jimbanister.com/?p=341

Meer hebben met minder lijkt steeds vaker het credo. Welke retailer gaat rekening houden met de “rise of collaborative consumption”

http://www.brainpickings.org/index.php/2010/08/30/7-ways-to-have-more-by-owning-less/

Tags: , , , , , , , , , ,

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s


%d bloggers like this: