“Mobile will define the retail winners and losers of the next decade”

Dat m-commerce de toekomst van retail gaat bepalen staat volgens vele buiten kijf. Sommige durven nu al te beweren dat degene die dit niet goed oppakken de volgende tien jaar niet overleven. Hoewel de komst van het internet veel veranderde bleef de customer journey redelijk ongewijzigd, het onderzoeksmoment en de plek van aanschaf schoof alleen op naar thuis.

Maar met de komst van het mobile web is alles verandert en er zal nog veel meer veranderen. Niet langer heb je thuis op het web onderzoek gedaan en koop je in de winkel of achter de pc. Tegenwoordig en zeker in de toekomst kan je onvoorbereid winkelen om daar on- en offline direct onderzoek te doen om het op elke plaats of tijd ergens weer aan te schaffen.

Verschillende grote bedrijven stappen vroeg in, Best Buy is een van die retailers. Want sinds hun CMO ‘going digital’ als belangrijkste speerpunt heeft ingezet, zien wij van hen zeer originele geslaagde en minder geslaagde m-commerce initiatieven om consumenten aan zich te binden. Hiermee hopen zij op tijd te zijn en daarmee niet in de toekomst de showroom voor Amazon te  worden.

Als je meer over dit onderwerp wilt lezen is On demand brand een absolute aanrader. En mocht je er wat dollars voor over hebben kan je de paper ‘Mobile Shopping from in-store: A potential game changer’ downloaden

Tags: , , , , , , ,

One Response to ““Mobile will define the retail winners and losers of the next decade””

  1. schenley park Says:

    losers?

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s


%d bloggers like this: