Hoe krijg je mensen productief en vooral creatief.

In dit waanzinnige leuke animatie filmpje wordt duidelijke uitgelegd dat niet alleen geld, maar zelfontplooiing en zelfbeschikking de belangrijkste  motivaties voor mensen is om tot grote prestaties te komen.  Een hele nieuwe economie op het internet draait op dit principe, denk maar eens aan You-tube

Het  lijkt zo simpel en vanzelfsprekend. Bij het uitvoeren van straightforward mechanische opdrachten is geld de juiste beloning om dit soort taken beter uit te voeren. Maar wanneer er cognitieve taken moeten worden uitgevoerd  zoals creativiteit werkt op een bepaald moment geld niet meer.

Wat betekend dat voor creatieve bureaus? Hoe maak en hou je je creatieveilingen creatief als tijd en autoriteit de overhand nemen? Als je constateert dat je op korte termijn resultaat boekt maar op de lange termijn niet veel creatiever en innovatiever wordt? Om uiteindelijk te ontdekken dat je ongelukkigere werknemers op de automatische piloot werken en al die creativiteit, misschien wel voor niets, op het web verdwijnt…..

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s


%d bloggers like this: