Ook diesel experimenteert met Social retailing

Het hippe Italiaanse modemerk Diesel introduceert in Spanje een interactieve installatie die shoppers de mogelijkheid geeft om een foto van zichzelf te maken om deze daarna direct op Facebook te zetten. De shopper kan zichzelf fotograferen met de nieuwe kleren aan en kunnen dan op Facebook om advies vragen of gewoon showen .

Dit initiatief is natuurlijk niet voledig nieuw. Denk aan de social retail initiatieven van  IconNicolson die ook al eens in Bloomingdales stond. Maar ook in Nederland is recentelijk hier iets dergelijks geintroduceerd. Het komt nog niet geregeld voor en is ook nog geen echte standaard. Maar dat social retailing wat gaat betekenenen is een feit.

Of dit via f-commerce (Facebook commerce) gaat of over een social shopping portal als JustBought.It is nog niet duidelijk. Ik vraag me namelijk af of je  wel een ‘fotospiegel’ nodig hebt om je foto te maken en die vervolgens te delen op het net. Misschien voldoet een eigen telefoon wel. Een ding is wel zeker, mensen willen graag delen en daar zit hem de kracht van het concept social retail. En dat zal betekenen dat innovaties in social retail en social shopping nog veel inventieve oplossingen zal opleveren.

Tags: , , , , , , , , , , ,

One Response to “Ook diesel experimenteert met Social retailing”

  1. Diesel brings like button in brick and mortar store « Brand Retail and Design Says:

    […] Diesel acknowledge the new frontier isn’t online, but a web-influenced offline world. The Facebook mirror and this new mobile campaign illustrate that […]

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s


%d bloggers like this: