Tijdelijke ruimte voor innovatieve ondernemers

Tijdelijke retailconcepten waar de jonge ondernemer voor een bepaalde periode een platform krijgt lijken  een trend aan het worden. Eerder berichte ik al over verschillende nieuwe concepten met retail innovatie als uitgangspunt.

En de wereld is weer een initiatief rijker. In Melbourne staat namelijk sinds kort een installatie achtige retailruimte in de ongebruikte doorgang van een warenhuis. Volgens de ontwerper Matt Gibson heeft hij zijn inspiratie voor het ontwerp gehaald uit de analogie met een broedkast.

De ruimte, die de mogelijkheid biedt om op verschillende wijze jezelf te presenteren, ziet er ongepolijst en ruw uit. Het containerachtige bouwwerk steekt duidelijk af tegen de glad afgewerkte winkelomgeving en vergroot daarmee het gevoel van iets tijdelijks en experimenteels.

Het deed mij ook een beetje denken aan de voetgangertunnels in verschillende Aziatische landen waar ik ben geweest. Die worden bijna altijd volledig gevuld met winkeltjes of stalletjes. Ik denk dat we sowieso wel wat zouden kunnen leren van deze bottom of the pyramide retailing, Reverse innovation heet dat geloof ik tegenwoordig

Voor meer fotos klik hier

Tags: , , , , , , , , ,

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s


%d bloggers like this: