HMV combineert winkel met bioscoop

1210227_hmv_curzon

Het toevoegen van andere activiteiten aan je winkel lijkt een trend aan het worden, denk bijvoorbeeld aan de spa in Wholefoods. Ook de Britse muziek en entertainment retailer HMV, die de laatste jaren flink te leiden heeft gehad onder de populariteit van het downloaden, lijkt zijn heil te zoeken in deze hybride trend.

Om het tij te doen keren zijn ze een samenwerking aangegaan met Curzon cinema’s. Met de samensmelting van winkel en  bioscoop probeert HMV de bioscoopbezoekers in de foyer te verleiden tot een aankoop. Volgens een woordvoerder van HMV: “Shoppers can watch the film and then buy the soundtrack or the book or the T-shirt – there is a lot of synergy between the two.”

Ook zijn er plannen om met de concertorganisatie MAMA group,  telecombedrijf Orange en digitaal mediabedrijf 7digital dingen te organiseren. Of deze hybride winkel zal slagen is nog niet bekend maar het heeft veel weg van de verkoop van merchandise bij grote concerten en daar lijkt de cross-selling goed te werken.

Via Ultra Culture en Retail week

Tags: , , , , , , , , ,

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s


%d bloggers like this: