CO 2 label concept voor supermarkt

co2 label

Ik koop zelf steeds vaker producten uit de ‘regio’ waarmee ik bedoel zo uit een straal van 300 km. Dat doe ik niet alleen maar omdat ik allergies ben voor bepaalde bestrijdingsmiddelen op fruit uit landen als Marokko en Turkije. Maar vooral omdat ik weet hoeveel CO 2 er in de lucht komt door het kopen van bijvoorbeeld goedkope vis (Tilapia) uit Vietnam. Toch denk ik niet dat iedereen zich hier van bewust is.

En dit laatste moet de grafisch ontwerper James Reynolds ook hebben gedacht. Hij ontwierp verpakkinglabels geïnspireerd op bagagelabels en kassabonnetjes waardop meteen duidelijk wordt welke afstand het product heeft afgelegd en hoeveel CO2 dit ‘kostte’. Hoewel in Groot Britanie al een tijdje het Carbon Reduction Label bestaat vind ik dit concept toch een stuk  leuker.  Want door het weergeven van de afstand die het product heeft afgelegd wordt het onderwerp minder abstract en geeft het de  absurditeit van dit alles op humoristische wijze weer.

Via lovepackage

Tags: , , , , ,

Leave a Reply

