Supermarkt voor studenten

BrandeisPOD

In de VS is er sinds kort een nieuw supermarktje voor de student. De formule richt zich op een erg moeilijk tevreden te stellen groep die de Millenials worden genoemd. Volgens de initiatoren van dit concept iller Zell en Aramark’s Higher Education division verwacht deze groep het allemaal. Van value for their dollars, hoge kwaliteit, authentieke producten tot een ‘eerlijke’ winkel omgeving en dat willen ze dan ook nog eens zo snel mogelijk.

De convience winkel heet P.O.D market wat staat voor Provisions on Demand. Maar het  is waarschijnlijk ook een knipoog naar het beoogde doel een warme vertrouwde plek te worden waar de student graag even langs komt en blijft. Ze proberen dit te bereiken door voor de VS ongebruikelijk toepassen van ‘rijkere’ materialen en betere afwerking. Ook is er ruimte om er te kunnen verblijven om zo een maaltijd of drankje te doen en wat te studeren of even met een medestudent te kletsen.

 Volgens de ontwerpers hebben ze geprobeerd een balans te vinden tussen sophisticated design and casual simplicity en zo een bestemming gecreëerd die zowel praktisch als hip is. Kijkend naar de schaarse hoeveelheid foto’s op het net ziet het er inderdaad een stuk luxer uit dan de gemiddelde AH TO GO. Goed ook om te zien is dat de winkel een spil probeert te zijn voor de (studenten)gemeenschap. Dit zouden Nederlandse supermarkten ook veel meer moeten doen.

Via knoxnews.com

Tags: , , , , , , , ,

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s


%d bloggers like this: