De noodzaak voor retail om met digitaal te versmelten deel 2

29novelties_600

Recentelijk berichte ik over een aardig artikel waarin wordt geconstateerd dat brick and mortar retail de voordelen van digitaal moeten gaan omarmen. Dit zouden ze moeten doen om de huidige klant te kunnen blijven bedienen, nu ze contact met deze verliezen door internet.

Kort geleden liep ik tegen een soortgelijk artikel van de New York times  aan. De nieuwe consument die steeds meer op het internet zit wilt vooral ‘information without a hassle’.  Dit zouden de nieuwe generatie digitale kiosken perfect kunnen leveren. Verder wordt in dit artikel vooral  ingegaan op de up en cross sell mogelijkheden van deze toekomstige kiosksystemen en de constante hoge gelijkwaardige kwaliteit van service  in elk filiaal door standaardisatie.

Enkele softwarefabrikanten zien de toekomst echt in de toegevoegde waarde van selfservice en zijn zeer serieus met deze kiosken bezig. Ze behandelen in het artikel voornamelijk het hierboven afgebeelde project van Intel in samenwerking met Frog design. YANKO design berichtte al eerder over dit project. Zie de link hier

Tags: , , , , , ,

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s


%d bloggers like this: