Microsoft wilt winkels openen

Wellicht komt het omdat ik een fervent Apple gebruiker ben maar de aankondiging van Microsoft om winkels te openen is mij volledig ontgaan. De nieuwe winkels van de big M zullen zich waarschijnlijk voornamelijk richten op de mogelijkheden van hun software. Ik vind de proefwinkel in tegenstelling tot de Apple winkels nogal technisch aandoen. Maar gezien het huidige merk imago van Microsoft is dat misschien ook niet zo gek.

Dat Microsoft eindelijk winkels opent lijkt mij geen slechte zet en voor het bedrijf een echte revolutie. Ondanks de tumult rond dit bedrijf blijft het een sterk merk en lijkt het logisch om de mogelijkheden van hun producten via de winkelstraat te communiceren geen heel gek idee. Wanneer het ook echt gaat gebeuren is het het meest waarschijnlijk dat de winkels allemaal showcase winkels worden.

Of het een succes wordt blijft nog wat onzeker. Microsoft producten draaien in tegenstelling tot die van Apple op vele verschillende merken computers, wat een genius bar zoals Apple die kent bijna onmogelijk maakt. Maar wellicht kunnen ze gaan samenwerken met servicebedrijven als de Geek squad. Ik verwacht dan ook geen revolutie als Apple maar dat is dan ook niet iets voor een me too merk a la Microsoft. De winkels zien er netjes uit en er worden enkele interessante technische oplossingen getoond. Maar een echte winkel zal het waarschijnlijk nooit worden. Misschien is een pop up een betere oplossing. Time will tell

Tags: , , , , , , ,

Leave a Reply

