Doe mij maar een borrel en een broek.

pj-ap004_pjbooz_g_20090401164957

Dat er in retail steeds meer aandacht wordt geschonken aan de winkelende man blijkt maar weer uit dit artikeltje van de The Wallstreet journal. In een van mijn eerste blog berichtjes schreef ik al over het veranderende winkelgedrag van mannen en de noodzaak van retail om zich veel meer op deze groep te gaan richten.

In de VS, waar op retail gebied vaak alles net iets eerder gebeurd, zien we steeds meer initiatieven die dit proberen. Zo beschrijft dit artikel de trend dat er in steeds meer winkels voor heren drank wordt geschonken. Hiermee hoop de winkelier de mannen langer in de winkel te houden zodat ze hopelijk meer kopen. Dit gaat helemaal in tegen het ‘oude denken’ dat mannen niet lang winkelen maar de winkel in gaan om na het benodigde direct weer de winkel te verlaten.

Leuk om te lezen is dat de winkels, volgens een van de eigenaren, meer een plek wordt waar klant en winkelpersoneel samen een drankje doen. Dit contact zal de betrokkenheid van de klant met de winkel zeker verhogen en daarmee de loyaliteit. En als we de eigenaren en de klanten zelf mogen geloven komen ze nu dan ook sneller terug.

Of het schenken van drank in een winkel in Nederland mag weet ik niet. Maar zonder drank zijn er zeker ook manieren te vinden om van je winkel een ontmoetingsplek te maken. Een plek waar de moderne man zich op zijn gemak voelt waardoor die langer in de winkel wilt blijven. Ik ben benieuwd wat we hier in Nederland binnenkort zullen zien.

Tags: , , , , , ,

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s


%d bloggers like this: