Retail Idols

 

Recentelijk berichtte de bekende trendsite Springwise over een Amerikaanse shopping mall waar sinds kort kioskjes voor kortere tijd kunnen gehuurd worden. Dit geeft de bekende minipreneur of starter de kans om hun product of idee aan een groter publiek te promoten. Een zeer interessant initiatief wat volgens mij zeker navolging gaat krijgen.

Jaren geleden bedacht ik ooit iets dergelijks voor de Bijenkorf en het noodleidende V&D. Het leek mij een uitgelezen kans voor de Bijenkorf om constant verassend te zijn en het verliesgevende V&D zou zijn vierkante meters weer eens rendabel kunnen maken. Uiteindelijk resulteerde dit in een groter plan wat ik ‘Surprise Enterprise’ noemde.

Het idee was een pop up warenhuisformule waar startende ondernemers van over de hele wereld een tijdje hun winkel of product konden promoten. Een soort Retail Idols dus. Verschillende pogingen in die tijd om  hier iets mee te doen zijn jammerlijk genoeg gestrand. Hierboven de presentatie die ik nu gaag met jullie allemaal wil delen.

 

Tags: , , , , , , , ,

Leave a Reply

