Ik ben je zat!

Vroeger hoopte je maar dat je zielig genoeg was om bij de Nationale ombudsman op tv te komen om zo aandacht voor je probleem te krijgen. Maar het internet heeft de macht gedeeltelijk weer teruggegeven aan de klant. Merken kunnen tegenwoordig niet zo makkelijk meer ontevreden klanten negeren. Mensen houden elkaar heden ten dage via het web op de hoogte van hun ervaringen en ongerief. En als je niet uitkijkt bestaat voordat je het weet een hate web site van je merk. Merken proberen hier op te anticiperen door initiatieven waar de consument mee mag praten over het merk zijn service en/of product.

Toch kunnen dit soort acties de vele irritaties bij consumenten blijkbaar niet wegnemen. Er ontstaan dan ook steeds meer groepen die de slechte service van bedrijven zat zijn. Zo heb je in de VS een vrouw van 76 die sinds kort liefkozend THE HAMER wordt genoemd omdat ze met een hamer de boel kwam verbouwen na lange tijd door de telefoonhulplijn genegeerd te worden. Andere protesten komen via het fenomeen You tube waar de slechtgehumeurde consument duidelijk maakt wat er mis is. Zo zijn er filmpjes van het telefonisch opzeggen wat meer dan een half uur durende tot mensen die tonen hoe ze hun Apple lap top aan diggelen slaan omdat de schade zogenaamd niet onder de garantie viel. Dat deze nieuwe manier werkt blijkt wel uit de nationale tv aandacht die aan deze webhelden worden gegeven. Probeer al deze aandacht op web en tv maar eens ongedaan te maken.

Tags: , , ,

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s


%d bloggers like this: