Adidas houdt house party in hun Berlijnse winkel

Er zijn bedrijven die  in deze tijd nog steeds marketing begrijpen. De 2 grootste sportmerken Nike en Adidas zijn daar goede voorbeelden van. Neem het recente intiatief van Adiddas in Berlijn. Op 29 jan gaven zij ter gelegenheid van het 60 jarige bestaan een “house party’ in hun No 74 concept store . Om het thema te onderstrepen hadden ze de hele winkel letterlijk omgebouwd tot een huis. Je kon bijvoorbeeld geen drankjes aan een bar halen maar moest zelf een drankje uit de koelkast in de keuken pakken. En om het nog kneuteriger te doen lijken werden de hapjes bezorgd door de lokale pizzabakker. Dat noem ik pas ‘stick to your concept’.

Maar het briljante van deze niet zo reguliere brand party zat hem niet zo zeer in de decoratie maar in de speciale verkoopaanbieding die avond. Ze verkochten exclusief voor het feest 2500 Adidas Consortiums en Adidas Originals sneakers voor maar 20 euro per paar. Om slimme handelaren geen kans te geven was er een limiet van 3 paar per persoon. Dit koopje trok zoals je al zou verwachten enorm veel bezoekers. De verkoop begon in de middag maar mensen stonden dan tot laat in de avond in de rij om binnen te kunnen komen. Naast een top omzet (let wel 2500 paar op een dag!) weet zo’n soort actie  aan het merk onder de doelgroep waanzinnig veel positieve lading te geven.

adidas_house_party_21

Tags: , , , , , , , , ,

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s


%d bloggers like this: