Recessie, investeer!

Nu de recessie in volle hevigheid is losgebarsten wordt er in elke sector, en dus ook in de creatieve, gesproken hoe om te gaan met deze crisis. We hopen natuurlijk met zijn allen dat er niet minder opdrachten binnenkomen maar vaak is de realiteit anders.

Ondanks de vele waarschuwingen uit verschillende hoeken dat het korten op je marketing budget als een ernstige fout wordt gezien, begaan de meesten deze fout toch in deze moeilijke tijden met de simpele gedachte dat er nu in de uitgaven gesneden moet worden, “en wie nu leeft nu zorgt”. Marketing budget is altijd een van de eerste slachtoffers waarop gekort wordt.

Echter de probleem achter het korten op juist onderdelen uit het marketing budget ligt in het volgende. De winst die je op de korte termijn behaald met het stoppen van investeren blijkt het verlies wat je op lange termijn leidt bij lange na niet te compenseren. De volgende prachtig vormgegeven presentatie van het blad The Economist toont mooi hoe dit werkt. Hoewel deze presentatie over advertising gaat ben ik van mening dat dezelfde reden geleden voor design wat ook een onderdeel van marketing is.

Tags: , , , ,

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s


%d bloggers like this: