High tech selfservice bar/store

Vele hebben waarschijnlijk via via al gehoord van de selfservice bar Mini bar in Amsterdam. Leuk initiatief maar ik vond het niet zo innovatief als sommige dat vonden. Al was het alleen maar omdat ik 5 jaar eerder al iets dergelijks in Berlijn heb gezien.

Maar in New York (where else?) blijkt sinds vorig jaar augustus een selfservice bar te bestaan die ik wel de moeite waard vind omdat hij de customer experience net iets verder brengt dan een drankje uit een automaat in een hippe omgeving.

De bar die Clo heet is een futuristisch ogende ruimte waar je dmv een speciale betaalkaart wijn uit de fles kan tappen welke je later aan de kassa kan afrekenen. Niet veel anders dan die Minibar zeg je dan. Maar wacht, in het midden staat een meters lange touch-screen tafel waar je alle info over de getapte wijntje kan opvragen zodat je weer een stukje wijzer de tent verlaat.

En daar eindigt de ervaring niet want bij het afrekenen wordt je e-mail adres gevraagd zodat je later in een bericht nog kan nalezen welke drankjes je hebt gedronken. Bovendien voegen ze aan dit bericht alle info over je gedronken wijntjes toe die je ook kan lezen op de interactieve tafel in de bar. En natuurlijk zijn alle wijnen die daar geschonken worden tevens te koop in hun winkel. Dat noem ik nou retail van de 21ste eeuw

About these ads

Tags: , , , , , , , , , ,

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s


Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 128 other followers

%d bloggers like this: