Dubbelganger of copycat?

Tijdens mijn vakantie kwam ik in Singapore vlak voor een van de metrostations een convenience shop tegen a la de Kiosk in de stations van Nederland (Ik zeg bewust voor het stations want er mag in de metro en op de stations niet gegeten en gedronken worden daarom kom je ze niet in het station tegen). Toch was het niet deze overeenkomst die me aan de Kiosk deed denken maar het gelijkende logo op een zelfde soort winkel. Zeker nu ze ook een open winkelconcept hebben.

buzz-kiosk

Dat logo’s vaak een of meerdere dubbelgangers hebben is niet onbekend. Soms is het toeval, ‘iets dat in de lucht hangt’, andere keren heeft de ontwerper het ergens opgepikt en later onbewust als inspiratie gebruikt. Ook kunnen de associaties bij het onderwerp hetzelfde zijn en daarmee het resultaat. En geregeld, hoewel bijna nooit toegegeven, is het gewoon lekker gemakkelijk en gejat. Onder welke categorie de gelijkenis die ik in Singapore zag mag scharen weet ik niet. Maar dat ze op elkaar lijken is duidelijk.

Meer over gelijkenissen? Aan het onderwerp hebben meerdere websites een deel of hele pagina gewijd.

Hieronder twee links

VIBE

Logo design love

About these ads

Tags: , , , , ,

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s


Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 129 other followers

%d bloggers like this: